Mali bevalt bij ons!

Dag 2 in Bamako

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we wat langer uitgeslapen en zijn we bij Amandine gaan ontbijten: lekker croissants, chocoladebroodjes en donuts. Mmmhhh. Om half 11 namen we de taxi om ons busticketje voor morgen te gaan kopen. De bus vertrekt normaal gezien om 6 uur, dit wordt vroeg opstaan. Het zal ongeveer een busrit zijn van 8 uur.

In de plaatselijke supermarkt hebben we een voorraad water en eten voorzien. Geen overbodige luxe. Ook hebben we onszelf getrakteerd op een lekker ijsje.

Daarna hebben we een bezoekje gebracht aan de mooie Niger. Alleen moesten we goed opletten waar we liepen aangezien de Afrikanen de bosjes gebruiken als toilet. Tijdens het nemen van enkele foto's werden we al snel verrast door een naakte man die net klaar was met zich te wassen. Hij bleef rustig zitten en deed alsof we er niet waren. Even laten kwamen er opnieuw Afrikanen langs om zich te wassen en zij begonnen zich spontaan uit te kleden in de hoop dat we weg zouden gaan.

Toen was het tijd om onze rommel op te ruimen. Wat een opgave. We hebben de Afrikaanse leefwijze al helemaal overgenomen en bijgevolg ging het opruimen dus vrij traag. Uiteindelijk is alles goed gekomen en zijn we terug gepakt en gezakt voor de grote reis van morgen.

Vanaf morgen is het echt back to basic en gaat het allemaal echt beginnen. Geen airco meer, geen ventilator, geen internet, niet altijd de mogelijkheid hebben tot elektriciteit en het vrij westerse eten van in Bamako, ... Morgen wordt zeker en vast een dag vol gemengde gevoelens: we maken een sprong in het ongewisse maar kijken er toch heel erg naar uit. Dit is tenslotte alles waar we zolang naar toe gewerkt en uitgekeken hebben.

Aangezien we enkel in het weekend internet hebben, zullen jullie nu wat langer moeten wachten op onze avonturen en foto's.

Link naar de foto's:

Lieve en warme groetjes,

Sara, Ilse en Ruth

Dorien Loots

Spijtig dat jullie nu alleen in het weekend internet hebben, ik begon jullie verhaaltjes en foto's al leuk te vinden ! :d

Ik wacht al op het volgende verhaaltje !

xxx

Mama en papa van Ruth, An en Bart

Intussen hebben we jullie aan de telefoon gehad en weten we dat jullie goed aangekomen zijn in Koutienso na een lange trip met de bus (die te laat vertrokken was). Dat jullie erg onder de indruk zijn van de vele zwarte kindjes, verwondert ons niet. Nu begint het echte werk!! Stel jullie zoveel mogelijk ten dienste van de bevolking en geniet er zelf ook van! Wij horen jullie verhalen wel.

Lotte Goyens (SAB) -check diezz-

Hallo Ilsa, Sara en Ruth

Het is heel leuk dat jullie hier al jullie leuke verhalen op zetten zodat we jullie avontuur een beetje mee kunnen volgen, het ziet er alvast heel interessant uit wat jullie allemaal doen! We hopen ook dat jullie al veel hebben bijgeleerd,... En wij vinden het geweldig dat we jullie en de mensen daar kunnen steunen, we doen ook heel hard ons best om het allemaal voor elkaar te krijgen, en dan is het natuurlijk leuk om mooie resultaten te hebben en die steun aan jullie te geven.

En ik wens jullie nog heel veel succes en maak er nog een leuke reis van!

Vele groetjes uit België :)

N & K

I,

Het weekend is nu meer dan ooit feest! veel plezier met al die zwarte kindjes.

N & K

Gertie Bergmans

hallo Ruth,
ik ga je berichten zeker volgen.
Ik denk dat je elke dag voor verrassingen zal staan en dat je veel ervaringen zal opdoen ivm "de gewoontes" van de bevolking daar. Geniet er van!!!!!!!

bomie van sara

hallo sara proficiat met je eerste bevalling fijn dat je het goed doet groetjes bomie