Mali bevalt bij ons!

Welkom

Hallo allemaal en welkom op onze blog! :-)

Wij zijn Ruth, Sara en Ilse. Wij zijn 3 derdejaarsstudenten van de opleiding Vroedkunde Limburg in Hasselt.

Op 20 februari 2012 vertrekken wij naar Mali, waar we 8 weken stage zullen doen in het gezondheidscentrum Kanuyaso in Koutienso. De Belgische zuster Suzy Spaenhoven leidt dit dispensarium, dat bestaat uit een kraamafdeling, een verloskamer/arbeidskamer en een kleuterschool.

Op deze blog kunnen jullie onze avonturen volgen en we hopen natuurlijk dat jullie zullen genieten van onze verhalen en foto's.

Heel veel, nu nog koude groetjes,
Ruth, Sara en Ilse!

An Fincken

Tof dat we jullie op deze manier kunnen volgen daar in Mali :-)!

Mama en papa van Ruth

Met deze reactie willen we jullie alle drie het allerbeste toewensen! Jullie gaan vast een onvergetelijk avontuur tegemoet in Afrika. We zijn ervan overtuigd dat jullie dit tot een goed einde brengen en de situatie voor de mensen in Koutienso en omstreken een beetje kunnen verbeteren. Jullie inzet betekent meer dan 'een druppel op een hete plaat'. Onze steun hebben jullie alvast!

Celine Styven

Ruth!

Jou kennende ga je dat SUPER-goed doen daar.
Ook aan de andere twee een super-ervaring toegewenst!
Mooi dat er zulke initiatieven bestaan! :)

ouders van Sara

Alvast heel veel succes met jullie stage in Mali.
Ik ben er zeker van dat jullie het daar SUPER goed gaan doen. Jullie verdienen een dikke pluim voor de inzet waarmee jullie aan alle acties en voorbereidingen hebben gewerkt. Hierdoor kunnen jullie voor de bevolking in Koutienso heel wat betekenen.
Onze steun hebben jullie!

bommie van sara

hallo ik kom jullie ook veel geluk wensen met deze blok ik zal het heel goed volgen hoor doet het goed

annick sempels

Hallo,
ik wens jullie een goede reis en het zal een hele ervaring zijn die je hele leven bij blijft. Heel veel succes en wees ook voorzichtig.
Lieve groetjes Annick

Els Schabon

ik wens jullie een heel fijne stage daar in Mali.
we zullen regelmatig deze blog komen bekijken om op de hoogte te blijven.
succes!

Lathouwers Michel

Sara -Ilse-Ruth verzorg U alle drie ook maar goed dan denk ik dat ge ook bergen werk kunt verzetten.Maak het goed alle drie succes.

Jana

Hey miekes !!!

Heb de website gevonden en ga vol spanning wachten op de verhalen =)

Evelien Swinnen

Oooh, meisjes!!

Ik ben zooo jaloers op jullie! Ik zou direct terug kunnen meegaan! Toevallig geen plaats meer voor mij? Ik ben er zeker van dat jullie het goed gaan doen! Nog even die stomme examens afwachten & dan kan het plezier beginnen! Geniet van dit ongelofelijk avontuur, ik ga jullie zeker volgen!

Groetjes,

Evelien ;) x

Jonas ' the devil' ' evens

Hallo, ik ben jullie grootste fan en ik wil graag komen helpen, succes nog eens :)

Beneficas

Heel veel succes. Verzorg de mensen en baby's goed. Het is geweldig wat jullie al hebben gedaan. We blijven jullie steunen vanuit de werkgroep Beneficas uit Bree.

Groetjes
Michiel, Brecht, Charlotte, Evi, Sien, Rani, Jana P, Brent, Kirill, Brian en Mvr Schroyen.

Fam. Royackers

We wensen jullie een hele goede reis en een leerrijke stage. Zet 'm op!

fam Jacobs / Diepenbeek

Sara,

hier nog een groet van ons, jullie gaan t goed doen, daar zijn we zeker van, probeer ook wat te genieten, wij duimen hier voor jullie...

Adeline & Swa

Jana

Whooop!
Morgen vertrekken jullie!
Heel veel succes met alles in de koffers te krijgen en afscheid te nemen van iedereen =)
En veel succes met de mama's en kindjes, jullie gaan het super doen!

Groetjes!
x Jana

Ine

spannend! Morgen is het eindelijk zover.. Hopelijk alles in de valiezen gekregen. Zal een helse opdracht geweest zijn :) geniet alvast nog van de laatste avond thuis met hopelijk nog een goede nachtrust. Jullie gaan een super leuke tijd meemaken! Geniet ervan, want het is zo weer voorbij.. Maak veel foto's en leuke verhalen , dan kunnen wij ook nog eens meegenieten :) super veel succes daar! X

Mark

hey Ilse, goed aangekomen in Mali. ik wens jullie heel veel succes met je stage, kan niet anders dan een super ervaring worden met veel goed gevoel momenten maar soms ook wat moeilijke confronterende ervaringen. maak het verschil.
apropos: als je daar iets moest vinden van Tinariwen, een Malinese blues-rockgroep mag je dat steeds meebrengen. trouwens aanrader om eens te beluisteren: http://www.youtube.com/watch?v=Y4mbQdZlLPA&feature=related
veel succes en we kijken uit naar jullie belevenissen.
mark (van bunsbaaïk)

Brecht

Dag Lieve Sara, Ilse en Ruth,

ik ben blij dat jullie goed aangekomen zijn en het daar goed stellen. Geniet nog even van het comfort want dat zal weldra iets minder worden. Ik zal jullie verhalen op de voet volgen! Geniet van elk moment..

Groetjes,

Brecht

Els

Dag Sara, Ruth en Ilse

Wat fijn jullie eerste stappen op weg naar en in Afrika al meteen te kunnen volgen.
Deze ervaring zal jullie leven veranderen en Afrika zal voor altijd je hart veroveren.
Nu al proficiat voor alle lieve aandacht en zorgen die jullie aan zovele sterke Malinese vrouwen zullen geven!
Schitterend om te zien hoe een verlegen meisje uit het eerste middelbaar zo'n geëngageerde en gedreven vroedvrouw wordt, Sara...

Zorg goed voor elkaar en stel het goed!
Veel groetjes uit Herk
Els

Caroline en Nico

Dag supervroedvrouwen!!!
Blij te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
De eerste berichtjes waren alvast veelbelovend.
Wat jullie doen is gewoon fantastisch.
Geniet van elk moment. De vele ervaringen die jullie opdoen is voor het leven. Jullie gaan als 3 sterke madammen uit jullie stage komen. We gaan nog moeten oppassen :-) Geen epidurale meer, ... :-)
Geniet van elk moment en de dankbaarheid van de dames met de dikke buiken. You go girlies !!! dikke knuffel Caroline en Nico

Deferm Rita

Dag Ilse;
Hier een bericht uit het verre Belgie.Gisteren hebben wij Kobe en Ward hune verjaardag gevierd alles vlot verlopen maar wij hebben U gemist.
Op de blog te zien en te lezen hebben jullie al een een hoop gezien en bij de pinken moeten zijn .
Het zal een hele verrijking voor jullie vroedvrouwen zijn.
Ga een mooie tijd tegemoet en tot de volgende mail.
Groetjes van Fam . Scheymans Eric, Rita,Zander,Lars,Kobe en Ward

nina

Jullie zijn echt geweldig bezig!! :)
Groetjes Nina

Jonas Evens

Hoe gaat het al, ik wil graag even wat geld doneren als dat kan. Mvg Jonas